robin's-reis.reismee.nl

Update

Hallo allemaal!

Hier even een korte update over mijn eerste dagen in Egypte!

Vrijdag is mijn vliegtuig geland in Caïro. Dit is de hoofdstad van Egypte. Wat een stad zeg! Er wonen meer dan 13 miljoen inwoners, dus er is heel wat te zien!

Ik heb een kort stukje mee mogen varen over de Nijl en heb de piramiden van Gizeh bezocht. Dat ze vroeger zulke grote monumenten konden maken! Ik vond het jammer dat je in Caïro veel bezienswaardigheden met een gids moet bezoeken. In een stad ga ik liever zelf op pad. Het is er echter vaak onveilig voor toeristen. De resorten zijn perfect en goed beveiligd, maar in de steden is er veel criminialiteit.

Daarom heb ik ervoor gekozen niet te lang in Egypte te blijven. Ik zou graag de Sahara willen zien. Aan het einde van de week vertrekt een groep toeristen vanuit Marokko de woestijn in.

En raad eens? Ik heb me aangemeld! Woensdag ga ik met de trein richting Marrakesh. Hier heb ik dan nog twee dagen de tijd om verschillende dingen te bezichtigen en uit te rusten voor mijn reis door de woestijn.

Nou, dat was voor nu wel weer genoeg informatie!

Tot snel!

Groetjes,
Robin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!